Опис
Співавтори
Відсутні
Мета проекту
Сприяння розвитку комунікативних навичок, успішній адаптації та соціалізації та зменшенню психоемоційного навантаження не менш ніж 60 дітей та молоді з інвалідністю та із сімей в СЖО шляхом їх залучення до групових та індивідуальних занять в соціальних майстернях (гончарна майстерня та майстерня ремесел).
Проблема
Діти та молодь з інвалідністю, особливо з тяжкими захворюваннями, які обмежують рухову активність, ізольовані від однолітків та мають дефіцит спілкування. Часто вони мають проблеми із самообслуговуванням, відчувають себе безпорадними та не можуть обходитись без додаткової допомоги батьків/опікунів/помічників. Ці фактори ще й сприяють системному погіршенню психоемоційного стану дітей та батьків, особливо жінок (оскільки зазвичай хворими дітьми опікуються саме матері), виникненню конфліктів в родинах.
Діти та молодь із сімей в СЖО часто мають проблеми із комунікацією, важко соціалізуються та потребють підтримки та адаптації для подальшого успішного самостійного життя.
Пропоноване рішення щодо розв'язання проблеми і його обґрунтування
Протягом року планується залучити до занять в майстернях на базі БО «БФ «КАРІТАС ДОНЕЦЬК» не менше 60 дітей та молоді з інвалідністю та із сімей в СЖО. Заняття передбачені в двох майстернях:
Гончарна майстерня – індивідуальні заняття раз на тиждень – піврічний курс занять для дитини з одним із батьків/особи з інвалідністю /сімей СЖО, по 15 осіб (дітей та молоді) за півріччя.
Майстерня ремесел (унікальна за обладнанням та програмою навчання і супроводу) – шестимісячні групові заняття раз на тиждень для дітей та молоді з інвалідністю під керівництвом наставника та допомогою соціальних працівників – по 15 осіб за півріччя.
Майстерні облаштовані на базі БО «БФ «КАРІТАС ДОНЕЦЬК» і працюють з травня 2018-го року, мають під’їздні шляхи для людей на інвалідних візках та відповідно облаштовані вбиральні. . На базі фонду завжди знаходиться медпрацівник. 75% співробітників/ць, які працюють в майстернях, отримали кваліфікацію спеціаліста за напрямком «Соціальна робота» Києво-Могилянської Академії
Для кого цей проект?
Бенефіціарами та бенефіціарками проекту є, в першу чергу, діти та молодь з інвалідністю та із сімей в СЖО та їхні батьки. В результаті реалізації проекту його вплив також відчують інші члени сімей, в яких ростуть діти з інвалідністю та родини в СЖО.
Ключові показники оцінки результату проекту
Завдяки реалізації проекту, в першу чергу, не менш ніж 60 осіб, дітей та молоді, з інвалідністю та із сімей в СЖО покращать свій психоемоційний стан, покращать навички комунікації, що закладе фундамент їх подальшої адаптації та соціалізації і створить умови для підготовки до самостійного життя. В результаті цього також покращіться психоемоційний стан батьків та загальний психологічний клімат в сім’ях в СЖО та родинах, які виховують дітей з інвалідністю.
Індивідуальні заняття в гончарній майстерні сприятимуть покращенню психоемоційного стану відвідувачі/ок, покращать дрібну моторику та концентрацію уваги.
Групові заняття в майстерні ремесел під керівництвом наставників сприятимутьрозвитку комунікативних навичок, отриманню навичок дрібного побутового ремонту, розвитку дрібної моторики, покращенню концентрації уваги, зниженню психоемоційної напруги та розкриттю творчого та інтелектуального потенціалу; поглибиться емоційний зв’язок між дитиною і батьками.
Ризики (перешкоди) у реалізації проекту, на які слід звернути увагу
Збільшення вартості необхідних матеріалів у зв’язку із інфляцією та ростом цін. Для усунення ризиків в бюджеті заплановано 20% на непередбачені витрати
Приклади (кейси схожих рішень)
З травня 2018 року на базі БО «БФ «КАРІТАС ДОНЕЦЬК» працюють гончарна майстерня та майстерня ремесел. За цей період заняття майстерні відвідували діти та молодь з інвалідністю та із сімей в СЖО в форматі чотиримісячних курсів.
Індивідуальні заняття в гончарній майстерні сприяють покращенню психоемоційного стану відвідувачі/ок, покращують дрібну моторику та концентрацію уваги.
Групові заняття в групах для дітей та молоді під керівництвом наставників сприяють розвитку комунікативних навичок, отриманню навичок дрібного побутового ремонту, розвитку дрібної моторики, покращенню концентрації уваги.
По закінченню навчання батьки відвідувачів/чок занять гончарної майстерні зазначили, що діти стали спокійніші, почали робити вироби своїми руками, навчилися контролювати емоції, стали більш уважними та охайними. Відвідувачі/чки занять майстерні ремесел зазначили, що завдяки груповим заняттям вони знайшли нових друзів, навчилися працювати з різним інструментом і здійснювати дрібний ремонт вдома.
Чи ознайомлені ви з положенням про Бюджет участі у м. Дніпрі?
Так.
-
План заходів з реалізації проекту
Січень - закупівля необхідних матеріалів
Січень, червень 2020 р. – набір груп та учасників/ць індивідуальних занять;
Січень-червень, липень-грудень – проведення піврічних циклів занять, звітування
Ви посадова особа
Ні.
-
Чи є ви працівником Комунальних закладів чи підприємств, підпорядкованих Дніпровській міській раді?
Ні.
-
ФОТО ДО / ВІЗУАЛІЗАЦІЯ МАЙБУТНЬОГО ПРОЄКТУ
Файли
Відповідальні підрозділи
Департамент соціальної політики Дніпровської міської ради